Πώς να βοηθήσουμε τα παιδιά. PDF Εκτύπωση E-mail

Τι μπορούμε να κάνουμε; 

 

 

 

10 «tips» για τον περιορισμό της έκθεσης των παιδιών στο μάρκετινγκ τροφίμων.

 

 

 

  1. Αποφύγετε να ανοίγετε την τηλεόραση επιστρέφοντας από την δουλειά, ή την χρήση της ως ηχητικό «μπακράουντ».

 

 

  1. Μειώστε τον χρόνο που αφιερώνει το παιδί σας μπροστά στην οθόνη  (συμπεριλαμβανομένων την τηλεόραση, το διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια) σε λιγότερο από δύο ώρες την ημέρα.  

 

  1. Κρατήστε τηλεοράσεις και ηλεκτρονικούς υπολογιστές έξω από τα παιδικά δωμάτια. Εναλλακτικά μπορούν να τοποθετηθούν σε ένα κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού από όπου το παιδί μπορεί να ελέγχεται στο τι παρακολουθεί και παίζει.

 

  

 

  1. Κλείστε την τηλεόραση κατά την διάρκεια γευμάτων. Η απόσπαση από αυτή μπορεί να οδηγήσει το παιδί στην κατανάλωση περισσότερης ποσότητας φαγητού από όση θα έπρεπε.

 

  1. Τσεκάρετε τα τρικ που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες προκειμένου να προωθήσουν τα προϊόντα τους, για παράδειγμα αυτά που έχουν την μορφή παιχνιδιών, ή διαγωνισμών. Αυτά δεν αναγνωρίζονται από τα μικρότερα κυρίως παιδιά.

 

  

 

  1. Για τα μικρότερα παιδιά, οι γονείς θα πρέπει να επιλέξουν κατάλληλες τοποθεσίες στο διαδίκτυο τις οποίες μπορούν τα παιδία να επισκεφθούν.
    Αυτές μπορούν
     να μαρκαριστούν με σελιδοδείκτη ώστε τα παιδιά να τις επισκεφθούν αργότερα (υπό την επίβλεψη ενηλίκων). Τα φίλτρα μπορούν να χρησιμοποιούνται για την αποφυγή ανεπιθύμητων ιστοσελίδων όπως αυτές που είναι σχετικές με επωνυμίες  ανθυγιεινών τροφίμων.

 

  1. Βοηθείστε τα παιδιά να κατανοήσουν ότι οποιεσδήποτε προσωπικές πληροφορίες που παρέχουν στο διαδίκτυο μπορεί να μην είναι ασφαλείς .Αυτό περιλαμβάνει εγγραφή σε φόρμες ιστοσελίδων εταιριών τροφίμων ή διαγωνισμούς. Οι εταιρίες μπορεί να χρησιμοποιήσουν αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιώντας στο μέλλον τα παιδιά ως στόχαστρο της διαφημιστικής τους καμπάνιας.   

 

  1. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να παρακολουθούν κάποια βίντεο, dvd, ώστε να αποφεύγουν την παρουσίαση προϊόντων στα εμπορικά κανάλια, ή μαγνητοσκοπείστε τα αγαπημένα τους προγράμματα ώστε να παίζονται κατά την διάρκεια των διαφημιστικών προγραμμάτων-χρησιμοποιώντας το κουμπί σίγασης κατά την διάρκεια των διαφημίσεων μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματικό.

 

  

 

  1. Θέσιμο  ορίων για τις μικρές δραστηριότητές τους μπροστά στην οθόνη. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τον κανόνα «όχι τηλεόραση και ιντερνετ πριν το σχολείο»,ή «οι εργασίες του σχολείου θα πρέπει να προηγηθούν της ενασχόλησης με την τηλεόραση, ή τον υπολογιστή», ή «η τηλεόραση θα μείνει κλειστή κατά την διάρκεια του γεύματος», κλπ.

 

  1. Διαβάστε μαζί με τα παιδιά περιοδικά που απευθύνονται σε αυτά και συζητείστε μαζί τους σχετικά με τις διαφημίσεις τροφίμων που θα βρεθούν μπροστά σας, όπως διαγωνισμούς και παιχνίδια , και εξηγείστε τον σκοπό τους.

 

Αναμφίβολα η συνήθης προβολή των τροφίμων και της παχυσαρκίας μέσω των μέσων ενημέρωσης επιφέρει αρνητικές συνέπειες στις διατροφικές συνήθειες και πρότυπα των παιδιών. Τα μέσα αυτά και κυρίως η τηλεόραση θα μπορούσε να αποτελεί ένα «βολικό εργαλείο» για την προώθηση της υγιεινής διατροφής και την πρόληψη της παχυσαρκίας. 

 

Συνεκτιμώντας τα παραπάνω, συμπεραίνουμε ότι η αλλαγή στην φύση των διαφημίσεων που απευθύνονται στα παιδιά σε τέτοια που να προωθεί τρόφιμα με υψηλή θρεπτική αξία θα βοηθούσε στην ομαλοποίηση και ενίσχυση της υγιεινής διατροφής.

 

 

 

Πηγές: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed 

            http://www.nhs.uk 

             http://www.parentsjury.org.au